A 2018. évi Országos Találkozó, először az OT-k történetében „határainkon túl”, Kalotaszentkirály – Zentelke községben kerül megrendezésre. A program időpontja: 2018. április 12-15.

Kedves Mozgalom!

Bizonyára sokan várjátok a 2018. évi Országos Találkozót, amely először a találkozók történetében „határainkon túl”, Kalotaszentkirály – Zentelke községben kerül megrendezésre.

A program időpontja: 2018. április 12-15.

A találkozóval kapcsolatos első hírlevelünket valamint további információkat megtekinthetitek a holocen.hu weboldalon.

A Találkozó programterve ezekben a napokban is formálódik még. Köszönjük azoknak, akik ötleteikkel már eddig is segítették a szervezést, illetve jelezték a részvételi szándékukat az egyes alprogramok szervezésében!

A Találkozóra való regisztráció terveink szerint február hónapban kezdődik, ez idáig szeretnénk a szakmai és szabadidős programokat véglegesíteni.

Folyamatosan várjuk javaslataitokat, ötleteiteket, mind a szakmai mind pedig a szabadidős programokkal kapcsolatban január 15-ig!

A szekciókkal kapcsolatos ötleteket (téma, szekcióvezetés, javaslatok a tervezett szekció vezetőjének személyére, stb.) a kissjozsef.holocen@gmail.com vagy a parpi2001@gmail.com email címekre kérjük küldeni maximum 500 karakter terjedelemben.  A szekcióötleteket érkezési sorrendben regisztráljuk!

A plenáris üléssel kapcsolatos gondolatokat (előadók személye, “témafinomítás”,stb.) az ifarkas@mtvsz.hu címre várjuk.

A Klímavédelem és alkalmazkodás témakörben a lajtmann@gmail.com címre érkezhetnek a javaslatok.

A Turizmus és fenntarthatóság nagyszekcióhoz kapcsolódó (előadók, stb.) véleményeket Hajdu Zoltán várja a zoltanhajdu1@gmail.com címre.
Kérjük a horvath.kinga@tff.hu címre jelezzétek amennyiben a szombat délelőtti „civil expo”-ra illetve vásárra szeretnétek anyagot (ide értve a saját szervezet bemutatkozó anyagait, illetve népszerűsítő kiadványait) vagy terméket hozni, bemutatni, árulni. Ehhez a rendezők biztosítják az asztalokat, székeket. A programelemet a falu főterén, illetve főutcáján szeretnénk megrendezni.

A kulturális és szabadidős-programot érintő javaslatokkal Gőz Brigittát (goz.brigitta@gmail.com) vagy Péter György Árpádot (parpi2001@gmail.com) keressétek.

 

További információ:
Kiss József: +36 30/967 47 96
Péter György Árpád : +40 740 418 89

 

Az eddig rendelkezésre álló programvázlat a következő:

A 2018. április 12-15. (csütörtök-vasárnap) program struktúrája

Mottó: „Kárpát-medence, mint ökológiai egység”

  • csütörtök délután, este: érkezés, regisztráció, falubemutatás (Ady Kiállítás, néprajzi gyűjtemény, XIII századi református templom stb), filmvetítés
  • péntek délelőtt: kirándulások (Több kirándulást tervezünk az előzetes jelentkezések alapján:

1, Szilágysági barangolások /almásgalgói „Sárkányok kertje”, Zilah Wesselényi szobor, zsibói Wesselényi kastély, botanikus kert, 2, Erdély szíve Kolozsvár/ botanikus kert, főtér, Mátyás szülőháza, Házsongárdi temető, stb. / 3, A Bihar-hegység lábánál, Székelyjói vízesés, víztározók, 4, Kirándulás a Kő hegy tavaihoz, 5: Kalotaszeg híres templomai: Körösfő, Magyargyerőmonostor, Magyarvalkó,/    Tervezett indulás 8-9 óra, visszaérkezés 15 óra)

  • péntek délután: megnyitó (16.30)
  • plenáris ülés: Tájgazdálkodás, biológiai sokféleség megőrzése a Kárpát-medencében (17.30-19.00)
  • péntek este: szekcióprogramok (esetleg mozgalmi plenáris) (20.30-22.00)
  • szombat délelőtt: helyi termék bemutató és vásár, „civil expo”, „nyitott porták”
    szekcióprogramok akár két részletben (9.00-12.00)
  • szombat kora délután: kiemelt szekciók: Hulladék-megelőzés és hulladékgazdálkodás, Turizmus és fenntarthatóság, Klímavédelem és alkalmazkodás (14.00-16.00)
  • szombat délután, este: kulturális, közösségi programok, igény szerint szervezetek bemutatkozása, kötetlen beszélgetések esetleg szekcióülések
  • vasárnap: záróplenáris (9.00-11.00), helyi kulturális programok (falubemutatás, kézművesség)
  • Indulás haza: 11 órakor

A képes bővebb programleírást a (http://holocen.hu/index.php/iiiii/tervezett-kirandulasok) olvashatjátok.

Üdvözlettel: Az OT szervezői!